ماشین برای شما

ماشین برای شما

ماشین برای شما

ماشین برای شما

ماشین برای شما

  • ۰
  • ۰
در سراسر دنیا شرکت های خودرو سازی بسیاری مشغول به فعالیت و تولید اتومبیل در کلاس ها و مدل های مختلف هستند. از آن جایی که اجاره خودرو یکی از مقوله های مرتبط با حوزه ی خودرو سازی می باشد، تصمیم گرفتیم در این مقاله به تحلیل و بررسی دقیق انواع کلاس اتومبیل بپردازیم از این رو اگر به دنیای خودرو ها علاقه مند هستید حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دسته بندی کلی کلاس خودرو ها

کلاس بندی خودرو های اجاره ای

عوامل بسیاری در دسته بندی کلاس خودرو ها تاثیر گذار هستند. برخی از این عوامل مهم عبارت اند از ابعاد بدنه خودرو، حجم موتور، نوع کاربرد و وزن خودرو. خودرو های تولیدی در سراسر دنیا در یکی از کلاس های زیر قرار می گیرند:

خودرو های کلاس هاچ بک
خودرو های کلاس سدان
خودرو های کلاس لیفت بک
خورو های کلاس استیشن
خودرو های کلاس اسپرت
خودرو های کلاس کراس اوور
خودرو های کلاس کروک
خودرو های کلاس شاسی بلند
خودرو های کلاس ام پی وی
خودرو های کلاس ون
در ادامه با ما باشید تا به طور کامل با هر یک از این کلاس ها و شرایط اجاره خودرو آن ها به طور کامل آشنا شوید.

اجاره خودرو های کلاس هاچ بک
کلاس هاچ بک به خودرو هایی گفته می شود که بخش صندوق عقب آن ها از طراحی ماشین حذف شده است و شیشه عقب و درب صندوق عقب در یک سطح قرار گرفته است. معمولا در این کلاس خودرو با باز شدن عمودی درب صندوق عقب، علاوه بر فضای صندوق به داخل ماشین نیز دسترسی خواهید داشت.


خودرو های کلاس هاچ بک به صورت زیر دسته بندی می شوند:

خودرو های هاچ بک بسیار کوچک: این خودرو ها برای اولین بار در کشور ژاپن جهت جابجایی توریست ها در داخل شهر ساخته شدند و دارای حجم موتوری بیش از 50 سی سی هستند و توانایی حمل یک یا دو سرنشین را دارند.
خودرو های هاچ بک شهری: این دسته از خودرو ها به منظور استفاده در داخل شهر طراحی شده اند و از امکانات و ویژگی ای قابل قبولی بهره مند هستند. حجم موتور این خودرو ها کم تر از 660 سی سی است و توانایی حمل 4 سرنشین را دارند.
خودرو های هاچ بک خانوادگی: این خودرو ها با ظرفیت حمل 5 سرنشین مجهز به موتور هایی با حجم 1.2 الی 2.2 لیتر هستند و طول آن ها حدود 425 سانتی متر می باشد. این گروه از خودرو ها در کشور های پیشرفته بسیار پرطرفدار هستند.
خودرو های هاچ بک سوپرمینی: این خودرو ها در کشور های اروپایی بسیار پرطرفدار هستند و معمولا به صورت 3 درب و 5 درب تولید می شوند و توانایی حمل 4 سرنشین را دارند. طول این خودرو ها نباید بیشتر از 390 سانتی متر باشد.
خودرو های سوپر هاچبک: این خودرو ها دارای موتور های قدرتمندی هستند و نسبت به دیگر مدل های هاچ بک از هندلینگ و کاربرد بهتری برخورداراند.
اجاره خودرو های کلاس سدان
خودرو های کلاس سدان خودرو های صندوقداری هستند که دارای دو ردیف صندلی برای 5 سرنشین، فضای صندوق عقب بزرگ و جدا از فضای داخلی خودرو و سقف ثابت هستند. این دسته از خودرو ها به صورت 2 درب و 4 درب طراحی و تولید می شوند و معمول ترین کلاس خودرو در سراسر دنیا هستند.


خودرو های کلاس سدان به صورت زیر دسته بندی می شوند:

خودرو های سدان متوسط: این گروه از خودرو ها دارای صندوق عقب با فضای نسبتا بزرگ هستند و توانایی حمل 5 سرنشین را دارند. بیشتر مدل های این گروه دارای موتور 6 سیلندرهستند از این رو در دسته خودرو های قدرتمند قرار می گیرند.
خودرو های سدان بزرگ: این گروه از خودرو ها بیشتر در کشور استرالیا و آمریکا پرطرفدار هستند و طولی بیشتر از 490 سانتی متر دارند.
خودرو های سدان نمیه لوکس: این گروه از خودرو های سدان از لحاظ ابعاد همانند گروه سدان متوسط هستند اما امکانات بیشتر و با کیفیت تری دارند.
خودرو های سدان تمام لوکس: این گروه از خودرو ها 4 درب هستند و در مقایسه با دیگر مدل ها کامل ترین امکانات را دارند. نکته قابل توجه در این گروه موتور های 6،8و 12 سیلندر آن ها می باشد.
خودرو های سدان اسپرت: خودرو های سدان اسپرت فول امکانات می باشند و از موتوری قدرتمند بهره مند هستند، هم چنین توانایی حمل 4 یا 5 سرنشین را دارند.
خودرو های سدان فست بک: در طراحی این خودرو ها سقف خودرو با شیبی ملایم به صندوق عقب خودرو متصل شده است و نمایی یک تکه از صندوق عقب و سقف به نمایش می گذارد.
اجاره خودرو های کلاس لیفت بک
خودرو های لیفت بک به ماشین هایی گفته می شود که طراحی آن ها ترکیبی از دو کلاس سدان، و هاچ بک می باشد. این خودرو ها دارای صندوق عقب با فضای مجزا و درب صندوق عقب مشابه گروه هاچ بک هستند.


این گروه از خودرو دارای موتور های قدرتمند و ظاهری لوکس و اسپرت هستند و توانایی حمل 4 یا 5 سرنشین را دارند. اجاره خودرو های لیفت بک در بسیاری از شرکت های اجاره ماشین امکان پذیر می باشد.

اجاره خودرو های کلاس استیشن
استیشن ها خودرو هایی جادار هستند و به صورت 3 درب و 5 درب طراحی و تولید می شوند. شکل ظاهری این خودرو ها تقریبا مشابه سدان ها است با این تفاوت که سقف این خودرو ها تا انتهای محل حمل بار ادامه دارند، هم چنین صندوق عقب آن ها همانند هاچ بک ها می باشد و با باز نمودن درب صندوق عقب به فضای داخلی دسترسی خواهید داشت.


در برخی از خودرو های استیشن 3 ردیف صندلی تعبیه شده است و برای افزایش فضای صندوق عقب جهت حل بار، ردیف آخر صندلی ها را به صورت تاشو می سازند. خدمات اجاره خودرو های کلاس استیشن در برخی از شرکت های اجاره اتومبیل ارائه می گردد.

اجاره خودرو های کلاس اسپرت
این خودرو همیشه در بازار اجاره خودرو و خرید خودرو علاقه مندان و طرفداران پروپاقرص مخصوص به خود را دارند. خودرو های اسپرت به خودرو هایی گفته می شود که دارای 2 یا 3 ستون و 2 درب هستند.


این گروه از خودرو ها از لحاظ ظاهر بسیار مشابه خودرو های گروه سدان و گره هاچ بک هستند و به دلیل شکل ظاهری اسپرت و توانایی و قدرت و شتاب بالا، بسیار مجذوب کننده اند و تنها در شرکت های خودرو سازی معروف و فوق پیشرفته دنیا تولید می شوند.

اجاره خودرو های کلاس کراس اوور
خودرو های کلاس کراس اوور به تازگی وارد دنیای خودرو سازی شده اند و ترکیبی از خودرو های سواری معمولی و خودرو های کلاس شاسی بلند هستند. در واقع خودرو های کلاس کراس اوور از لحاظ ابعاد مناسب تردد در شهر هستند و توانایی و ویژگی های ماشین های بیابانی را نیز دارند.


این خودرو ها در حوزه اجاره خودرو با راننده و خرید خودرو بسیار خوش درخشیده اند و طرفداران بسیاری دارند.

اجاره خودرو های کلاس کروک
خودرو های کلاس کروک به خودرو هایی گفته می شود که دارای سقف جمع شونده و دو ردیف صندلی هستند و توانایی حمل 4 سرنشین را دارند. لازم به ذکر است بدانید خودرو های کروک دارای دو سیستم سقف جمع شونده پارچه ای و سقف جمع شونده فلزی هستند.


از معایب این گروه از خودرو ها می توان به فضای محدود صندوق عقب اتومبیل و امکان پاره شدن سقف در مدل پارچه ای اشاره داشت. با این حالافراد بسیاری برای اجاره خودرو کروک در تهران و دیگر شهر های بزرگ ایران به شرکت های اجاره خودرو مراجعه می کنند. خودرو های کلاس کروک بیشتر در زمینه اجاره ماشین عروس مورد استفاده قرار می گیرد.

اجاره خودرو های کلاس شاسی بلند
خودرو های کلای شایسی بلند یا SUV یکی از محبوب ترین کلاس های خودرو در زمینه ی اجاره خودرو های ساشی بلند و خرید خودرو در سراسر دنیا می باشند. این خودرو ها بسیار قدرتمند هستند و توانایی حمل بار را نیز دارند از این رو برای استفاده در جاده ها و مسیر های ناهموار و کویری خریداری می شوند.


خودرو های کلاس SUV به طور معمول دارای 2 دیفرانسیل با فاصله ی محور زیاد (بیشتر از خودرو های معمولی) هستند و معمولا با دو یا سه ردیف صندلی تولید می شوند و درب صندوق عقبی همانند خودرو های کلاس هاچ بک دارند.

اجاره خودرو های کلاس ام پی وی
خودرو های کلاس ام پی وی یا ون، به خودرو هایی گفته می شود که دارای ظاهری مشابه خودرو های ون هستند و دارای فضای داخلی زیادی هستند و در زمینه حمل مسافر و حمل بار مورد استفاده قرار می گیرند.


این خودرو ها در مقایسه با خودرو های گروه استیشن، سدان و هاچ بک از ارتفاع بیشتری برخوردار هستند و در سراسر دنیا بسیار محبوب هستند.

اجاره خودرو های کلاس ون
ون ها خودرو هایی با فضای داخلی بزرگ هستند که در زمینه ی حمل بار یا چند سرنشین مورد استفاده قرار می گیرد. این خودرو ها دارای ابعادی بزرگ تر از خودرو های گروه استیشن هستند و شکل بدنه ی آن ها به صورت مکعب می باشد.


از دیگر خدمات شرکت های مشغول به فعالیت در زمینه ی اجاره ماشین می توان به اجاره ون تهران و اجاره ون تشریفاتی اشاره داشت.

نظرات (۱)

             و آنچ من کردم تو جانا آن مکن بنگر اندر درد من گر صاف نیست  
 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی